Jdi na obsah Jdi na menu

ZPĚVÁCI NEZKLAMALI - ČESKÉ BUDĚJOVICE, ČESKÝ KRUMLOV

Na pozvání pořádající agentury Musicandfriends se pěvecký sbor našeho města rozjel do Českých Budějovic na nesoutěžní mezinárodní přehlídku pěveckých sborů Cantate Budweis. Účastnily se jí sbory z Německa, Švýcarska i České republiky a náš sbor patřil díky svým výkonům k těm nejlepším.

Sešli jsme se v pátek 31. 5. ráno na parkovišti před městským úřadem. Po zdravici a přání šťastné cesty pana starosty jsme vyrazili za novými zážitky. Se dvěma krátkými přestávkami jsme dojeli do Českých Budějovic a krátce po příjezdu jsme byli ubytováni v hotelu Royal. Pořadatelé nás pak přivítali přípitkem a po obědě se nám představila naše průvodkyně paní   Mgr. Marie Kalistová, která nás provázela nadstandardně profesionálním výkladem po celý zbytek našeho pobytu. Pak následovalo rozezpívání v hotelu a odjezd na náměstí Františka Palackého, kde jsme měli první koncert v tamním velkém sále Husova sboru. V 19.00 jsme koncert zahájili, následoval německý sbor Neubrandenburger Volkschor a na závěr vystoupil Smíšený pěvecký sbor Aurum Chomutov. Následoval přesun do hotelu a nocleh.

Cantate Budweis – sobota 1. 6., den druhý

V 7.00 snídáme formou bufetu a po snídani odjíždíme autobusem do centra, které nám podrobným, velmi zajímavým výkladem přiblížila naše průvodkyně. Před polednem se vracíme do hotelu a chvíli volného času věnujeme rozezpívání. Následuje odjezd autobusem do Českého Krumlova, kde nás paní Mgr. Kalistová seznamuje s historií města, zámku i zámeckých zahrad. Po absolvování prohlídky obědváme. V 15.00 se přesunujeme ke krátké zkoušce do zámecké jízdárny a po ní zkoušíme se všemi sbory závěrečnou společnou skladbu Nebeští Kavalérové. V 16.00 zahajujeme koncert, ve kterém se představují všechny zúčastněné sbory. Závěrem se spojili účinkující všech osmi sborů a přednesli závěrečnou skladbu, která rozezpívala celou zámeckou jízdárnu. Po koncertě se vracíme do Českých Budějovic, kde všechny sbory spolu večeří v kongresovém sále hotelu Clarion. Po večeři hraje živá hudba a v tanci a v družném hovoru, třeba pomocí horních i dolních končetin si všichni rozumí a úplně se smazává rozdíl mezi národnostmi. A o to při takovém přátelském setkání vlastně jde.

Cantate Budweis – neděle 2. 6., den třetí

Vstáváme ještě plní dojmů z minulého dne a v 7.00 snídáme formou bufetu, sdělujeme si své zážitky z minulých dnů a po snídani jdeme uklízet a vyklízet pokoje. Nastal čas loučení. Cesta domů byla provázena vzpomínkami a zážitky a o půl páté jsme byli opět v Klimkovicích. Děkujeme všem, kteří se na takové nádherné akci podíleli. Byla to důstojná reprezentace našeho lázeňského města.